YOGATIMER 

Dynamisk Yoga 

Dynamisk yoga aktiviserer hele kroppen. Muskler, ledd, skjelett, nervesystem og indre organer. Det jobbes med holdning, pust, styrke og fleksibilitet, muskelbalanse og kroppsbevissthet. Her får du en fin balanse mellom energigivende stillinger og rogivende stillinger. Timen avsluttes med en god avspenning i form av en nærværsøvelse. Timen passer for alle.

Myk yoga

På myk yoga timene våre får du rolige bevegelser. Vi jobber med øvelser alle kan få til.
Dette er timen for deg som ønsker et lite pusterom og avslappende egentid og kjenne på kroppen. Her får du rolige, myke tøyninger, med fokus på pust og pusteteknikk.
Timen avsluttes med avspenning og kroppscanning (ledet avspenning).

Tabata yoga

Aktiv time med middels + puls.
Her jobber vi med yogastillinger satt i et tabatasystem.
Det vil si at vi har 3-4 runder med 8 ulike øvelser
Det jobbes i 20 sek, med 10 sek pause. Fokus på styrke , pust og bevegelse i harmoni.

Yoga Flyt

Yoga Flyt er en dynamisk yogaform, hvor posisjonene utøves i en flyt bundet sammen av pusten. Kombinasjonen av tradisjonelle yogaøvelser, og nyere øvelser gir et godt grunnlag for denne timen.
Du får trent opp balanse, konsentrasjon, koordinasjon og smidighet. Yoga kan være en mental avkobling fra en stresset hverdag, som igjen kan gi masse energi. Opplev hvordan kroppen strekkes og styrkes, stress ned og opplev total avspenning til slutt med behagelig musikk.

Mediyoga (Medisinsk Yoga)

På våre Mediyoga timer vender vi fokuset innover. Vi lager ett godt pusteanker som blir med oss gjennom hele timen, dette legger grunnlaget for pust og bevegelse i balanse.

Mediyoga er ett kraftig verktøy, et verktøy som har mye forskning. Forskning viser at bare 20 min en gang i uken, kan vise resultater.
Dette er en time som er bra for alle.
Vi har fokus inn i kroppen, bruker små, men kraftfulle bevegelser og avslutter med enkel meditasjon.

Denne timen må du prøve, passer for alle.

Adresse

Bryggeveien 2
3941 Porsgrunn
Heistad