YOGATIMER

Myk yoga

På myk yoga timene våre får du rolige bevegelser. Vi jobber med øvelser alle kan få til.
Dette er timen for deg som ønsker et lite pusterom og avslappende egentid og kjenne på kroppen. Her får du rolige, myke tøyninger, med fokus på pust og pusteteknikk.
Timen avsluttes med avspenning og kroppscanning (ledet avspenning).

Yoga Nidra

Yoga Nidra er en avspenningsteknikk som tilrettelegger for kroppens og sinnets naturlige ro.

Bakgrunnen kommer fra tantriske ritualer hvor man bevisstgjør ulike kroppsdeler.

Yoga Nidra betyr også yoga søvn ,eller en tilstand mellom søvn og våkenhet.

 

Tabata yoga

Aktiv time med middels + puls.
Her jobber vi med yogastillinger satt i et tabatasystem.
Det vil si at vi har 3-4 runder med 8 ulike øvelser
Det jobbes i 20 sek, med 10 sek pause. Fokus på styrke , pust og bevegelse i harmoni.

Jivamukti Yoga 

Jivamukti yoga er en helt egen yogaform, og jivamukti betyr «frigjøring av sjelen i levende live». Spiritual Warrior er en av de faste seriene inne Jivamukti Yoga, og er designet for travle mennesker.

Dette er absolutt en «kom-i-form» time. Serien har et fast mønster med faste bevegelser og stillinger. Du får en komplett og fullt balansert time som inkl. oppvarming, chanting, intensjon, solhilsner, stående stillinger, bakover- og foroverbøyninger, twister, opp-ned stillinger, meditasjon og avspenning. Velkommen!

Mediyoga (Medisinsk Yoga)

På våre Mediyoga timer vender vi fokuset innover. Vi lager ett godt pusteanker som blir med oss gjennom hele timen, dette legger grunnlaget for pust og bevegelse i balanse.

Mediyoga er ett kraftig verktøy, et verktøy som har mye forskning. Forskning viser at bare 20 min en gang i uken, kan vise resultater.
Dette er en time som er bra for alle.
Vi har fokus inn i kroppen, bruker små, men kraftfulle bevegelser og avslutter med enkel meditasjon.

Denne timen må du prøve, passer for alle.

Myk Ashtanga Yoga

Myk ashtanga yoga er en time hvor vi gradvis blir introdusert for første serien frem til Navasana og noen avsluttende stillinger. Timen avsluttes med en savasana i form av en guidet avspenning.

Ashtanga yoga er en aktiv dynamisk fysisk yogastil hvor pust, bevegelse og meditasjon forenes. Ashtanga yoga åpner kroppen og bidrar til kroppsbevissthet, smidighet og balanse både fysisk og mentalt.

Et viktig kjennetegn ved Ashtanga er vinyasaprinsippet som betyr at man synkroniserer pust og bevegelse som bidrar til en dynamisk flyt mellom hver stilling.

Jivamukti STYRKE 

Jivamukti styrke vil ta utgangspunkt i stillingene fra Jivamukti Spiritual Warrior, men vi vil bruke bedre tid i hver bevegelse! 

Dette vil gi deg mer styrke og fleksibilitet, og ikke minst forståelse for hver yogastilling. 

Vi vil også ha fokus på pust og fokusert blikk og vi avslutter timen med en god og lang avspenning.

Adresse

Fjorgløttvegen 1
3941 Porsgrunn
Heistad

hei (@) happyyogi.no
418 07 775